kisah lara kasih

Monday, February 13, 2012 3:13 PM Posted by solihin hasan 0 comments
saat ku mengenali nya indah
seperti bangun hidup semula
kasih yg sudah lama terpadam
bangkit semula

setiap detik masa beredar
satu persatu mencipta sejarah
suka gembira hilai tawa bersama
menjadi kasih digilap semula
masa bersama menjadi saat-saat
paling berharga

mengabadi kan seorang yg paling bermakna
di dalam diri yg lama tidak bernyawa
nafas ku berubah
menjadi seperti sang arjuna
yg sedang bertarung di medan cinta

sekian lama bermadu tawa
semakin menyerlah kasih ikhlasnya
tapi aku masih dikaburi dgn prasangka
masih mencari mana salah nya
sedangkan dia sudah sempurna

beribu kata-kata sudah terucap
dan aku masih lagi di dalam gelap
sedangkan kasih diberi memberi cahaya
cahaya terindah cahaya gembira
mencari lagi dan terus menggapai
cahaya kasih yg sudah diberi

indahnya bila melihat cinta
salahnya jika disalah guna
memakan sesiapa yg menjadi hamba nya
bergenangkan air yg amat berharga
dikala kasih disalah erti
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


#hah??apakah ini??does this look like me??aku sendiri pon tak faham
#ini hanya coretan bile masa menjadi teman
#=)

tidak semudah yg mereka sangkakan

alhamdulillah masih lg aku dan kite semua menerima nikmat tuhan sehingga hari ini..sangat bersyukur kerana ALLAH itu masih lg memberikan peluang untuk aku terus berjuang dalam hidup yg penuh dgn keperihan ini..mungkin mereka semua tidak melihat atau menyedari ape yg sedang aku alami..bukan nk minta simpati atau belas kasihan tetapi sekadar meluahkan apa isi di hati..hehe..
seronok bila melihat kawan2 bersama2 bergembira dikala aku sedang berjuang untuk menegakkan nasib diri..tidak dapat berkata apa2 kerana sgt sukar mereka faham ape yg sedang berlaku dalam hidup aku sekarang..ape pun terima kasih kepada sahabat2 yg masih igt hari kelahiran..maafkan ak sbb xmampu nk bersama kalian di masa diperlukan..kerana aku sedang berusaha mencari kehidupan didunia yg penuh dgn cabaran ini..
kadang2 bnde yg aku tgh wat skg nie wat aku berfikir dunie nie knape lah xadil kan..yelah org time cuti seronok2..aku??haaa..hanya tuhan sahaja yg mengerti ape isi hati nie..sgt payah sebenarnye melalui hidup yg penuh ranjau nie..tp nk buat macam mane..mungkin ini yg dah aku janji sebelum keluar melihat dunia dahulu..aku harap kawan2 dan sahabat mengerti mengapa ketiadaan aku semasa kalian semua gembira bersama..aku sedang menjalani suatu cabaran dalam membina kehidupan aku sendiri skg nie..=)