Ya Allah Kembalikan kami ke jalan Mu

Wednesday, January 11, 2012 2:55 AM Posted by solihin hasan
Bismillahirrahmanirrahim..YA ALLAH sesungguhnya aku mencintai nya YA ALLAH cintakan aku berlandaskan syariat Mu YA ALLAH..kuatkan lah cinta kami agar kami dapat menyayangi Mu lebih dari cinta kami YA ALLAH..cintakan kami supaya kami mencintai agama Mu YA ALLAH..YA ALLAH sesungguhnya hanya pada-MU hamba Mu memohon..kuatkanlah iman kami agar kami dapat mematuhi segala perintah-Mu YA ALLAH..YA ALLAH perbetulkanlah niat kami supaya kami saling menyayangi hanya kerana Mu YA ALLAH..kembalikan kami ke jalan yg diredhai YA ALLAH..YA ALLAH bukakan lah pintu hati kami agar kami dapat beriman dengan sepenuh iman kepada Mu YA ALLAH..YA ALLAH berkatilah perhubungan kami ini YA ALLAH..YA ALLAH berikanlah hidayah kepada kami supaya dapat melihat jalan yang benar itu YA ALLAH..amin~~~

Mungkin ada hikmah disebalik lagu yg didengar,cerita yg ditonton..kesedaran itu sebenarnya sudah lama hadir..tetapi kali ini ALLAH telah menyedarkan aku..sesungguhnya aku selama ini masih lagi meniti jalan yg gelap..bukan niat untuk memisahkan dari segala apa yg sudah terjadi..tetapi ingin menjadikan sesuatu yg telah terjadi itu kembali ke jalan yg benar..aku sedar sudah lama duduk dalam kejahilan itu..tetapi berilah aku peluang untuk menjadikan sesuatu ini ke jalan yg diberkati dan diredhai..sungguhpun itu sekadar cerita ia telah menyedarkan aku bahawa manusia semestinya akan melakukan kesilapan didunia yg fana ini..dan sesungguhnya musuh yg paling dekat adalah diri sendiri yg sentiasa menurut kehendak hati..

segala apa yg terjadi izinkan aku perbetulakan kembali niat kita supaya menerima kembali rahmat tuhan..kejahilan sebelum ini sebenarnya dtg dari diri sendiri..sudah tiba saatnya mencari kembali cahaya yg telah lama ditinggalkan..kita tahu ALLAH itu MAHA MELIHAT,MAHA MENDENGAR dan mengetahui segala apa yg kita lakukan..tiada apa yg dipinta sekarang ini melainkan kita bersama-sama menempuh dugaan yg kita sendiri minta dari NYA..sesungguhnya segala perbuatan kita telah dibalas didunia ini oleh-Nya..supaya kita sedar yg ALLAH itu masih sayangkan Hamba2nya ini..izinkanlah aku membawa kita ke jalan ALLAH dan menjadikan cinta itu hanyalah kerana ALLAH..

0 Response to "Ya Allah Kembalikan kami ke jalan Mu"

Post a Comment