mencemburui hukum karma

teringat kat kisah zaman remaja..buat pape xpyh pkir ape2..ble tgk org seronok bergembire cuti rase mcm nk join je..tp masalah dri sndri nie xpnh nk selesai..ni ley plak terjage dari tdo then online..xpasal2 wat entry pepagi bute nie..sebenarnye bnyk bnde nk di luahkan..tp xtaw lah connection tgn ngn minda nie kadang2 melalut kelaut sikit..hahaha..ape pun the first is aku myb xkenal da dgn dri sendri.myb banyak sangat bnde da aku wat kat dunie nie..sampai aku pon xkenal dri aku nie then apatah lg org lg lah dorg akan pelik ble tgk aku makin lame makin xtaw ape yg sedang berlaku dalam dri aku nie..pnh gak kadang2 tertanye-tanye "ape yg ko buat nie solihin??"..ape pon aku xnmpak dgn jelas..aku nie masih xnmpak lorong yg nk bawak aku ke jalan benar..masih lagi dgn idup yg bergantungan..pkir da pkir da..smpi xlarat nk pkir..tp tu lah psykologi sndri tu yg menyusahkan dri sendri..mane x nye kalo dunie ni aku nye sume bnde aku nk wat dalam dunie nie..even aku punye pon da mcm2 bnde da aku redah..boleh x aku nk hidup mcm korg yg xpyh pkir nk survive cmne..kan seronok ble idop nie ade org yg nk tlg..da penat lah sume bnde nk kne cari sendiri..dri umo 15taun sume kne survive..penat nye nk hidop cmnie..ley x kalo dapat 1 hari tu tbe2 jadi sume ape yg aku nk tu dapat..ble nk kua je ade je yg menghulur..mane mampu otak aku nk wat banyak kje dalam 1 mase..ni x ble cuti je kne pkir mane nk korek lombong emas supaye ble da masuk sem baru xde la sesak kan..org lain cuti ley aje seronok cuti kan..bahagie je idup kan..even xpyh kje pon ade income kan..ble lah aku nk jd mcm tu..kalo lah dapat peluang..sehari pon jadi lah..

tiap2 ari skg nie tgh mencari ruang utk mencari duet..tp org kate kne lah usehe..kalo xusehe mane nk berjaye kan..tp aku nie nk kate usehe tu da jenuh da usehe..otak nie sampai da xlarat nk fikir dah..bayangkan lah..mggu stdy nie..belajar nye belajar pastu masuk dewan exam rase malas nk jawab..tbe2 datang giveup time tu..ade ke otak manusie nie limit2..kalo ade limit aku ase otak aku lah yg da over limit..berfikir segala benda dalam 1 mase..1 lg masalah ble masalah dgn hati..ahaha..aku cukup benci lah dgn hati aku nie..xpaham dgn dri sendri..kadang2 meluat pon ade ble fkir aku cmtu..ahaha..rase-rase nye kne wat gak keputusan..so nt hati tu xde lah jd mcm bodoh je..ade mase terase nk hantuk2 je kpale nie kat dinding..ble la nk berubah nye kalo da kepentingan tu xlagi jd kepentingan dri..actually xde lgsg kepentingan dri..tu yg jd mcm org bodoh tu..lemah sgt dgn bab hati nie..ble nk kuat je ade je yg menghalang...boleyh je fikir sume tu telah ditentukan tuhan..haaa..kan..so thats it letak je bnde tu cmtu..ape nk jadi jadi lah..kalo betul betul lah..kan??kalo xbetul tu nk wat cmne..usehe bukan kate usehe..smpai nk korban dri usehe..ahaha..kalo xde tu mmg takdir tuhan..so please forgive me..

boleh x nk 1 hari lari dari sume bnde yg memenatkan kepale utk berfikir..kenape masih lg berfikir yg dunie nie xpnh nk berlaku adil kat manusia..knape jugak asyik realiti tu kne yg menyakitkan..xpenah lgsg bnde yg aku dapat menyeronokkan..haaa..

#perkataan nie sume xde kene mengene ngn sape2..
#oh dunia berlaku lah adil kat diri aku nie..haaaa..

Ya Allah Kembalikan kami ke jalan Mu

Bismillahirrahmanirrahim..YA ALLAH sesungguhnya aku mencintai nya YA ALLAH cintakan aku berlandaskan syariat Mu YA ALLAH..kuatkan lah cinta kami agar kami dapat menyayangi Mu lebih dari cinta kami YA ALLAH..cintakan kami supaya kami mencintai agama Mu YA ALLAH..YA ALLAH sesungguhnya hanya pada-MU hamba Mu memohon..kuatkanlah iman kami agar kami dapat mematuhi segala perintah-Mu YA ALLAH..YA ALLAH perbetulkanlah niat kami supaya kami saling menyayangi hanya kerana Mu YA ALLAH..kembalikan kami ke jalan yg diredhai YA ALLAH..YA ALLAH bukakan lah pintu hati kami agar kami dapat beriman dengan sepenuh iman kepada Mu YA ALLAH..YA ALLAH berkatilah perhubungan kami ini YA ALLAH..YA ALLAH berikanlah hidayah kepada kami supaya dapat melihat jalan yang benar itu YA ALLAH..amin~~~

Mungkin ada hikmah disebalik lagu yg didengar,cerita yg ditonton..kesedaran itu sebenarnya sudah lama hadir..tetapi kali ini ALLAH telah menyedarkan aku..sesungguhnya aku selama ini masih lagi meniti jalan yg gelap..bukan niat untuk memisahkan dari segala apa yg sudah terjadi..tetapi ingin menjadikan sesuatu yg telah terjadi itu kembali ke jalan yg benar..aku sedar sudah lama duduk dalam kejahilan itu..tetapi berilah aku peluang untuk menjadikan sesuatu ini ke jalan yg diberkati dan diredhai..sungguhpun itu sekadar cerita ia telah menyedarkan aku bahawa manusia semestinya akan melakukan kesilapan didunia yg fana ini..dan sesungguhnya musuh yg paling dekat adalah diri sendiri yg sentiasa menurut kehendak hati..

segala apa yg terjadi izinkan aku perbetulakan kembali niat kita supaya menerima kembali rahmat tuhan..kejahilan sebelum ini sebenarnya dtg dari diri sendiri..sudah tiba saatnya mencari kembali cahaya yg telah lama ditinggalkan..kita tahu ALLAH itu MAHA MELIHAT,MAHA MENDENGAR dan mengetahui segala apa yg kita lakukan..tiada apa yg dipinta sekarang ini melainkan kita bersama-sama menempuh dugaan yg kita sendiri minta dari NYA..sesungguhnya segala perbuatan kita telah dibalas didunia ini oleh-Nya..supaya kita sedar yg ALLAH itu masih sayangkan Hamba2nya ini..izinkanlah aku membawa kita ke jalan ALLAH dan menjadikan cinta itu hanyalah kerana ALLAH..