ask to your heart~~

Monday, January 31, 2011 10:06 PM Posted by solihin hasan 0 comments

Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra


Tanya sama hati
Pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan
Apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang


Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra




The Ramlees (Yuna, Mira Tilu, Liyana Fizi & Najwa) – Itulah Sayang


** tbe2 lak aku berkenan ngn lagu nie..hahaha..
** hanyalah hiburan semata-mata, kalo x pon saja nk menunjukkan rasa~~lalalalala~~





perluke aku rase cmnie lg???

3:01 AM Posted by solihin hasan 0 comments
Oh tidak!!nape lah dgn aku nie..ape da jadi nie solihin..aiseyh..aku da mule da..tlg lah give me this laz chances to make it true...haaa..ape prangai pon aku xtahu lah aku nie..mane dapat ntah..tbe2 jer dapat prangai nie..haish!!aku igtkan arytu aje..tgk2 skg nie pon da mule da..aku pon da konpius ngn dri aku sendri da ni haaa...
ape dowh!!!haaaaa!!!!!sedar2!!!aku ase cm nk lari plak..tp aku rase cm nyesal pulak..hemmmm...aku xnk banana fruit many time..hahaha..aku tkot btol lah kalo jd lg nt..ape yg xkne lg aku pon xtahu lah..yg elok pon xley,yg xelok dlu pon xley,yg ok arytu pon xley, skg nie da ckup ok pon pale aku nie bengong2 plak..haih!!solihin2~~mungkin aku perlukan mase lg kot..mase utk mengkaji sume2 nie..harap2 ape yg aku ade skg nie akan kekal..amiiinnn~~~

kate org xkenal maka x chenta!!

first of all i apologies that i'm actually not fit on you...hmmm..i'm sure that hurt the most at u..but i really cant stand it anymore..then the gift that u gave to me i swear for GOD sake i cant except it..please don't waste ur money at me..that things so damn expensive lol..what are u thinking??haaaa??wah3!!solihin berbahasa mat saleh pula arynie..hahaha..nk taip dlm bahase malay tibe2 lak terase kurg aja..hehehe..padahal sebelum nie elok aje aku mencarut gune bahase malay..hahaha...


hmmm..aku rase cukup lah tu kn..ape lg yg aku ni nk fikirkan lg..ia sudah pon selesai..aku harap kau berfikir dgn wajarnya..tlglah terima kenyataan yg kita bukan lg kita yg dulu..aku tahu aku salah..please do hate me if u want..
tp mengapa jiwa seseorang itu mudah beralih angin??btw aku masih x mengkaji lg pasal jiwe2 nie..sbb xde mase lah nk kaji bnde2 cmnie..byk lg yg kne aku kaji..hahaha..bg kau yg masih baru mengenali aku..aku harap aku xkan lakukan apa2 yg xsepatut nya terhadap kau..tp aku masih lg terpinga-pinga dgn segala takdir yg berlaku ni..aku masih lagi mencari pangkal cerita ni sbnarnye..aku pon konpius gak kdg2 ngn diri aku nie..tp aku tkot akan terjadi lagi sesuatu yg pernah terjadi di masa silam aku..aku xmahu itu berlaku..tp ade mase lak aku rase cm ape jer aku nie..haish!!!please give me a keyword please??huhuhu..aku pernah rase cm nie dulu n aku telah mengabaikan nya kerana aku fikirkan diri aku ini salah..mungkin kata2 hati aku berlaku silap mentafsir ape yg sedang berlaku ketika itu...dan aku dah merugikan diri aku sendiri melepaskan sesuatu yg pasti..hahaha..time tu bru lah fikir bodoh nye lah aku nie..rapatnye aku time tu tuhan aje yg tahu cmne..keadaan tu tibe2 da kembali skg nie..tp aku sedar aku skg nie bermain dgn api..dlu laen lah..dlu mungkin aku xmengerti apa2..tp skg nie rasa nk tp tkot cause of the distance..kite sgt jauh~~hahaha...btw aku rasa biarlah masa yg menentukan segala nya...its about faith..kte mmg boleh mengubah tp bukan mengubah sesuatu yg telah di tetapkan..tp sejak mengenali aku seronok dgn kau..xtahu lah mengapa..but its fun to know u like this..hehehe~~

selalu nya ade sesuatu

5:36 AM Posted by solihin hasan 0 comments
sedetik jantung berdegup
xku sangka nyawa masih terlekat 
sejenak aku terkenang
telah pelbagai yg aku lakukan
xmampu menyelami diri
sehingga mengasari jiwa yg berada di sisi

terkedu tika berfikir
mengenang perilaku diri sendiri
disebalik wajah itu
aku masih tidak mengerti
apakah yg akan berlaku
tatkala masa sedang berlalu

sudah aku menghilangi akal ku
berlaku rakus menjamah hati
telah aku sedari 
mengapa masih aku turuti
apakah ini sudah karma ku
mungkin kah aku masih dikaburi
dengan nafsu dan kemahuan diri

terharu bila terjebak dengan nya
tertiba sesuatu yg x disangka
tetapi masih aku ragui
ketetapan hati terhadap sesuatu ini
adakah aku akan melakukan lagi
ataupun aku akan menemui

mengetahui pabila menguji
terkadang aku mula berfikir
apakah benar perlakuan ku ini
melayani sesuatu seperti sesuatu
akan tetapi
aku masih di dalam ujian masa
masih mengenal sesuatu yg berlaku
masih mengkaji yg sedang berlaku

apakah benar kali ini
ataupun hanya sekadar penguji
terhadap perjalanan hidup ku ini
akan tetapi merasai kerugian tika mengabaikan
mengapa harus aku rasai semua ini
hebat benar dugaan terhadap ku ini
akan ku cuba mengkaji sedalam mungkin
agar x sesali di kemudian hari

kini aku masih berharap
supaya aku tidak akan mengasari lagi
agar ia menjadi pasak di hati
supaya aku kekal mengenal diri
xkan lagi mengulangi apa yg telah terjadi

apa yg aku harap2 kan ini
hanyalah monolog kepada diri
supaya berubah kelakuan ini
~~~~~~~~~

aku tak mampu

Friday, January 28, 2011 5:14 PM Posted by solihin hasan 0 comments
sejenak aku berfikir" eyh ape aku dah wat nie..aku da sakit kan hati org yg xbersalah, ape kne dgn aku nie..bodoh ke ape aku nie...''tp aku xtahu bagaimana untuk menyelesaikannya lg..aku tahu aku sudah melontar kata2 manis dan janji2 menggunung terhadap kau..bagaimana aku mahu lakukan semua itu sedangkan aku sudah tidak lg berdaya untuk menyayangi kau seperti mana aku berbuat sebelum ini...hati aku sudah tidah mampu untuk mengembalikan semula rasa itu terhadap diri kau..apakah yg patut aku lakukan sekarang ini??aku sudah pun berterus terang kepada kau bagaimana perasaan aku kebelakangan ini...aku mengerti yg aku ini telah pun mengambil tempat di hati kau..tp aku sudah tidak berdaya untuk mengisi tempat itu lagi..dan janganlah kau menjadikan kisah ini sebagai tanda aras kejatuhan dalam hidup kau..tatkala suasana sebegini aku sudah rasa bersalah kerana kau sudah menjadikan aku ini sebagai punca untuk kau bergerak..maafkan aku kerana tidak mampu untuk mencintai kau lg..bukan kerana hati ini tidak tetap..tetapi mungkin disini sahaja cerita kita..kau mahu aku lakukan apa lg??mungkin jikalau aku melenyapkan diri ini akan tenang hati kau??aku sudah xmampu..aku merayu tolonglah fahami diri aku ini seperti apa sekarang ini...aku rasa amat bersalah sekarang..jgn kau layan aku seperti kau memohon sesuatu dari aku..aku tidak layak untuk menerima apa pun pemberian daripada kau..maafkan aku..

salah ker aku???

hah!!biar lah aku nk wat ape pon...mak aku xmarah pon..yg korg sebok2 nk ambil tahu pasal aku pesal ape??
ape salah aku haaa???nk kate aku nie artis xde pon..hahaha..aku nie org bese2 jer..haish!!ape lah korg2 yg suke amik tahu hal tepi kaen org nie..kaen korg tu yg koyak tang pungkoq korg tu ade korg prasan??haaa..xpon kan??kaen aku yg kotor sikit nie jugaklah yg korg nk tgk sgt..haaaiiiihhhhh manusie..mentaliti korg masih lg kanak2..come on lah..umo masing2 da 20-an xkn xmatang lg kot..xkn xley trime ape yg sedang berlaku di sekeliling anda!!!heh!!pelisssss lah..manusie tu ade hak masing2 lah..ape lak yg korg sibok2 nk tentukan hal org laen lak??penah lak aku amk tahu kesah korg??haaaa??cukup2 lah prangai korg tu..bawak2 lah berubah perangai tu kawan...masih xterlambat lg..mmg xsalah mengambil tahu hal org laen..tp manusie nie ade gak tahap kesabaran nye..jgn lah sampai sekor2 kne shoootttt!!!! nt bru nk jd baek cm malaikat...kesian lak aku tgk budak tu haaa..cm tersekse jiwenye kne...gossip aje lah yg korg pandaikan???laen ape pon xley!!!btw budak itu xsepatutnya kamu semua lyn sebegitu..salah kah membuat perkenalan baru beliau??itu hak die..so,please don't be like mulot yg menyakitkan aty org laen..xperlu itu semua..aku tahu ape yg aku lakukan..laen lah kalo aku nie g tangkap ciom die!!!hahahaha!!!itu mmg ptot lah korg2 yg paparazi tu nk amk tahu..tp kalo sekadar bergembira bersama xkn lah xboleyh!!!tidak semestinya aku nie beralih arah aku nie IBLIS..kenapa kalian semua masih tidak dapat menerima kenyataan???adakah kenyataan yg aku bg tu memedihkan kalian semua??hahaha..xde kne mengena dgn cerita hidop kalian kan??sO,dinasihatkan lah supaya menjahit tepi2 kaen kalian yg koyak rabak tu..jgn nk tgk kaen org laen yg kotor nie..aku masih mampu melakar lukisan hidop aku nie...xperlu lah dibantu oleh sesiapa..ini kenyataan kawan!!!hahahaha,..
please do accept lah!!

bergumbiraaaaa~~~~

Tuesday, January 25, 2011 2:01 AM Posted by solihin hasan 0 comments
gembire lah selagi masih ade nikmat itu,..hehe..
todays event adalah maen badminton sampai lebam!!
esk kelas mmg xde..kje pon kurg lg..ade mase gembire ape lg..
manfaatkan lah ia dgn sebaiknye..huhu..
lgpon ley release ape yg tersangkot dalam pale otak nie..
kusut,serabot,sakit ati.....mcm2 lg lah..
tp maafkan aku ye aku xsengaje td...huhuhu..
terpukul lak cmtu..k lah bdn pon da penat...
lengoh sane lengoh sini..cdg nye esk nk bgun awl...
hahaha..kalo bgun..nk mencari maklumat skit..da lah jawatan besa aku pgg..
haish!!!kne tahu sume lak tu...
penin pale memikio nye...
pesanan terakhir aku harap kau fhm ape yg berlaku sekarang..
maafkan aku..

aku sudah tahu

Sunday, January 23, 2011 8:29 PM Posted by solihin hasan 0 comments
Hmm..xpelah da mmg naceb aku cmnie..what can i do..nothing else rite..aku cume mampu bergerimis seketika dlm hati..nk kate pon hak org..mungkin ini dugaan mu YA ALLAH...aku redha,aku terima segala nya..aku mohon supaya dikuatkan smgt ini YA ALLAH bg menempuhi onak dan duri kehidupan ini...

what the fun!!!

6:07 PM Posted by solihin hasan 0 comments
hahaha..terima kaseh!!blanje aku ari nie..sepanjang hayat aku kat arau perlis nie nie lah first time kot..actually aku ade sedikit rase tkot kot td..tp first time punye psl haaaa..ikot saje..bukan senang kan..aku lebih selesa cmnie idop bebas xde sangkut ape2..nk wat pape pon rilek jer..xde nk pkir aty mane2 yg akan terguris..aku catat kot sehari dlm sejarah idop aku nie..haaaa..btw thanks for make me as your frens..

mungkin ini sudah tertulis utk kite

3:57 AM Posted by solihin hasan 0 comments
segala ape yg kte dah rancang mungkin tidak lg valid sekarang ini..semua janji yg telah terpatri mungkin xdapat di kotakan..maaf di atas kesalahan aku ini..aku mmg bersalah..tp aku sudah mencuba..aku sendiri sudah mengerti kemampuan dri nie..xkan mungkin diteruskan lg jikalau diteruskan lg akan menambahkan sakit di kemudian hari..aku xmahu menyakiti kau lama lg..benarkan lah dri aku ini pergi mencari takdir sendri..mungkin disini sahaja cerita kite..maafkan aku terhadap apa yg telah aku katakan sebelum ini kpd kau..please forgive me~~

made own mistake

Friday, January 21, 2011 12:56 PM Posted by solihin hasan 0 comments
sbnarnye aku xde niat nk menipu..aku da berterus terang..aku x tahu knape aku jd mcm tu..bukan ini yg aku nk..
aku sudah x punya rasa itu..ape yg perlu aku lakukan??aku xmampu memaksa lg dri aku nie..aku tahu itu salah aku..anggap lah ape yg kau mahu anggapkan terhadap aku..aku x melihat ape-ape pon terhadap dri kau..dri aku kini pon aku da x aku mengerti..bagaimana aku ni nk tunjuk kan lg..perlu ke aku bertidak menggila??adakah itu yg akan membuat kau akan mengerti??tlg lah jgn stress aku untuk berbuat seperti itu..aku sudah x dapat menjadi seperti dulu..tlg jgn sakitkan dri kau lg..sbb aku x mahu menjadi punca segala nya..dan bukan niat aku hendak menyakitkan hati kau..tlg lah mengerti keadaan aku sekarang..aku sudah xmampu lg..itu sahaja yg aku boleh katakan sekarang ini..maafkan aku~~